V razdelku Več informacij si lahko preberete najpogostejša vprašanja in odgovore v zvezi z uporabo internetne povezave.
Na omrežje ima stranka lahko priklopljenih več računalnikov ali drugih naprav, vendar za to potrebuje ustrezno opremo. Večina naših modemov to omogoča, saj imajo že vgrajen ali dodan WIFI usmerjevalnik (router).
Telemach poleg drugih postopkov za zagotavljanje varnosti in neprekinjenega poslovanja uporabnike varuje z aktivnim preprečevanjem najpogostejših spletnih napadov in virusov, tako da preprečuje promet prek vrat 19, 53 (v smeri proti uporabniku), 135-139, 455, 593 (vse TCP/UDP). Uporabnike mobilne telefonije poleg navedenega varuje tako, da preprečuje podatkovne prenose v smeri iz odprtega interneta, ki ne izvirajo iz zahtevka sproženega s strani terminalske opreme uporabnika in tako ne omogoča povezovanja oz. dostopanja do naprav v smeri iz odprtega interneta proti uporabniku. Navedeno na mobilnem delu pomeni, da je preprečena situacija, kjer bi se zakupljena količina prenosa podatkov zmanjševala v primeru napada, ki bi sicer pomenil prenos podatkov. Za dodatne informacije oz. prilagoditve lastnosti internetne povezave glede na posebne potrebe uporabnikov smo vam na voljo na kontaktnih naslovih Telemacha.
IP je kratica za Internet Protocol; številka IP je unikatna številka, s katero se vsak računalnik izkazuje v mreži internet. Računalnik jo mora nujno imeti za dostop do interneta. Ob prijavi jo računalniku strežnik dodeli samodejno.
Ob sklenitvi naročniškega razmerja se vam dodeli dinamični naslov IP. Dinamični naslov IP pomeni, da se vaš naslov IP lahko menja.
DNS je kratica za Domain Name System (sistem domenskih imen). Strežniki DNS skrbijo za pretvorbo spletnega naslova (npr. www.telemach.si) v naslov IP in obratno.
Na svoji napravi morate poiskati omrežje Wi-Fi svojega modema/usmerjevalnika in se povezati z njim. Vsi naši modemi/usmerjevalniki so privzeto zaščiteni z geslom.
Območje brezžičnega omrežja je težko določiti, saj nanj vpliva veliko dejavnikov. Med večjimi ovirami so steklo, železo v zidovih stanovanja itd. Lahko pa bi rekli, da brezžično omrežje običajno pokriva povprečno veliko stanovanje.
Da. SmartGuard je celostna varnostna zaščita, na voljo za en ali tri računalnike. Protivirusni paket SmartGuard vključuje: protivirusno zaščito, požarno pregrado (internetni ščit), zaščito pred vohunskimi programi, zaščito pred neželeno pošto (spam) in starševski nadzor. Za več informacij nas pokličite na telefonsko številko 070 700 700.
Ker je internetna povezava ločena od televizijskega signala, lahko po spletu brskate, ne da bi se zato poslabšala televizijska slika. Izjema so paketi D3i, ki jih ponujamo preko najetega optičnega omrežja. V tem primeru se hitrost interneta zmanjša, če hkrati uporabljate televizijo, telefonijo in internet.
Hitrost internetne povezave je pogojena s številom digitalnih sprejemnikov in številom naprav, ki jih imate sočasno priključenih na internet.
Lokacije omrežja UNIFI lahko preverite tukaj ali v aplikaciji UNIFI, ki si jo lahko prenesete iz trgovine Google Play (Android) ali App Store (iOS).
V primeru, da ste ob prvi povezavi v omrežje UNIFI shranili podatke, se bo vaša naprava na drugih lokacijah povezala samodejno.
Signal UNIFI bo prenehal delovati. Takoj ko se omrežje ponovno vzpostavi, se bo vzpostavila tudi povezava UNIFI.
Da. Za priklop usmerjevalnika potrebujete modem, ki nima vgrajenega WIFI usmerjevalnika. V primeru, da imate modem z usmerjevalnikom, vam ga brezplačno zamenjamo.
1. Odprite meni Start.
2. Kliknite Nadzorna plošča (Control panel) > Središče za omrežje in skupno rabo (Network and Sharing Center).
3. Izberite možnost na levi strani Spreminjanje nastavitev kartice (Change adapter settings).
4. Z desnim klikom izberite Brezžična omrežna povezava (Wireless Network Connection) > Vzpostavi/prekini povezavo (Connect/Disconnect).
5. Izberite ime brezžične povezave, nastavljene na vašem usmerjevalniku, v polje Varnostni ključ omrežja (Security key) vnesite geslo in potrdite z OK.
6. Uspešno ste povezani v svoje brezžično omrežje.
Na omrežje ima stranka lahko priklopljenih več računalnikov ali drugih naprav, vendar za to potrebuje ustrezno opremo. Večina naših modemov to omogoča, saj imajo že vgrajen ali dodan WIFI usmerjevalnik (router).
Ponovno zaženite modem in računalnik. Modem ponovno zaženete tako, da ga izklopite iz elektrike in po 10 sekundah znova priklopite. V primeru, da je priklopljen tudi WIFI usmerjevalnik (router), uporabite enak postopek še za usmerjevalnik.
Če internet še vedno ne deluje, nas pokličite na telefonsko številko 070 700 700. Pri klicu boste potrebovali naslednje podatke:
Ime in priimek naročnika oziroma podjetja
Naslov
Tip modema/način povezave (optika, kabelski internet)
Tip operacijskega sistema na vašem računalniku (Windows, Linux, MacOS, …)
Datum in (okvirna) ura, ko se je problem pojavil
Telefonska številka, na kateri ste dosegljivi
Če ste naročnik naše fiksne telefonije, prosimo, uporabite mobilni telefon, ker je v večini primerov treba ponovno zagnati modem in bi se v primeru klica preko naše fiksne telefonije klic prekinil.
Obstaja več načinov, kako preveriti naslov IP. Enostavno lahko naslov IP preverite prek spletnega mesta https://www.whatismyip.com/, možno pa ga je preveriti tudi v nastavitvah vašega modema/usmerjevalnika ali mrežne kartice.
Strankam omogočamo tudi pridobitev statičnega naslova IP. Uporabnik lahko proti plačilu statični naslov IP naroči z dopisom, poslanim na naš naslov ali elektronski naslov [email protected]
Wi-Fi je tehnologija, ki omogoča brezžično povezavo različnih naprav (računalniki, telefoni, tablice, …) v omrežje.
Podatki za povezavo Wi-Fi so navedeni na nalepki, ki jo najdete na spodnji strani modema/usmerjevalnika. Za več informacij lahko preverite navodila svoje naprave.
Ob sklenitvi naročniškega razmerja za izbrani paket, ki vključuje internetne storitve, vam v uporabo zagotovimo tudi brezžični usmerjevalnik oz. povezavo Wi-Fi. Za zahtevnejše uporabnike ponujamo možnost naročila zmogljivejšega brezžičnega usmerjevalnika.
Spremembo paketa lahko uredite preko elektronske pošte [email protected] ali pa nas pokličite na telefonsko številko 070 700 700.
Če ste naročnik Telemachovih fiksnih storitev, ki vključujejo internet, lahko v omrežju UNIFI povežete do 5 naprav. Če ste naročnik Telemachovih mobilnih storitev lahko dodatno povežete še napravo, v katero imate vstavljeno Telemachovo kartico SIM.
Uporabniki Telemachovih fiksnih storitev, ki vključujejo internet, lahko storitev UNIFI aktivirajo na naročniškem portalu ali mobilni aplikaciji Telemach. Ko to naredijo, se s svojimi uporabniškimi podatki za naročniški portal Telemach prijavijo v omrežje UNIFI. Več informacij najdete tukaj.
Mobilni uporabniki lahko storitev UNIFI aktivirajo tako, da se v omrežje povežejo prek avtentikacije EAP SIM, če imajo v svoji mobilni napravi vstavljeno Telemachovo kartico SIM. Več informacij najdete tudi tukaj.
Za delovanje interneta potrebujete modem. Vso potrebno opremo vam ob priklopu zagotovi Telemach.
Za vzpostavitev internetne povezave potrebujete računalnik, ki vsebuje mrežno kartico in ima nameščen operacijski sistem.
1. Odprite meni Start.
2. Izberite Nadzorna
plošča (Control panel) > Središče za omrežje in skupno rabo (Network and
Sharing Center).
3. Izberite možnost na levi strani Spreminjanje nastavitev kartice (Change adapter settings).
4. Z desnim klikom izberite Brezžična omrežna povezava (Wireless Network Connection) > Vzpostavi/prekini
povezavo (Connect/Disconnect).
5. Izberite ime
brezžične povezave, nastavljene na vašem usmerjevalniku, v
polje Varnostni ključ omrežja (Security key) vnesite geslo in potrdite z OK.
6. Uspešno ste povezani v svoje brezžično omrežje.